קול קורא להרצאות: <br />UXI Live 2021

** עדכון 13.12.20: ההגשה נסגרה, נעדכן בהקדם האפשרי לגבי ההרצאות שנבחרו **
אחת המטרות המרכזיות של כנס UXI Live,  היא לתת במה לכל מי שחוויית משתמש היא חלק מעולמו, להעשיר את קהילת ה-UX וללמד מנסיונו או מנסיונה. אנחנו רוצים להזמין אתכם להציע הרצאות לכנס השנתי שלנו, UXI Live 2021, הכנס השישה-עשר ? שאנחנו מקיימים.


כן, גם הכנס הקרוב יהיה וירטואלי, אבל הוא ימשיך לעסוק בכל מה שמעניין אנשי ונשות מקצוע בתחום ה-Product Design וה-UX ובתחומים קרובים שמתעניינים ועוסקים בדיזיין, כמו ניהול מוצר, עיצוב חזותי, FED, ניהול פרויקטים ולקוחות וכד'. הכנס יתקיים לקראת סוף מרץ 2021.

כמו בכל שנה, הכנס יהיה גדוש בהרצאות מקצועיות מרתקות, דוברות עברית. את חלק מהמרצים אנחנו נזמין בעצמנו, אבל רובם יגיעו דרך הקול הקורא הזה, אולי את או אתה! חשוב לנו לתת במה למרצות ולמרצים הטובים ביותר שיש, ולייצג על הבמה את הידע והנסיון שיש בקהילת הדיזיין בארץ.

תמר שולץ בכנס UXI Live 2020
תמר שולץ בכנס UXI Live 2020

יש לך סיפור מקצועי מעניין ומעורר השראה?

אולי זה סיפור על מוצר שאפיינת או עיצבת והצליח מאוד? מוצר שהמשתמשים עבדו איתו בצורה שהפתיעה אותך? שיטת עבודה יוצאת דופן? נסיון ייחודי אחר שיכול לעניין את קהילת ה-UX בישראל? זו ההזדמנות שלך להציג את עצמך ואת הסיפור שלך למאות רבות של עמיתים למקצוע ומתעניינים בתחום (בכנסים בעבר היו 1,000+ איש באולם) – במיוחד אם הוא קשור לאחד מהנושאים שהגדרנו כאן למטה. אנחנו מחפשים קולות חדשים ורעננים, כמו בכל שנה, שמדברים על נסיון אמיתי ומעשי, מהשטח.

קצת על חוויית המרצה

אנחנו מלוויים באופן צמוד את המרצים והמרצות מהרגע שההרצאה נבחרת ועד לרגע שהם יורדים מהבמה. תציצו על החוויה של צוות המרצים והמרצות משנת 2020:

אז מה המרצים מקבלים?

  • ליווי מקצועי – בבניית ההרצאה ובעמידה מול קהל
  • חשיפה לקהל – על הבמה, באתר וברשתות החברתיות – לפני, בזמן ואחרי הכנס
  • היכרות – עם מרצים אחרים ומובילי התחום בארץ ובעולם
  • כרטיס חינם ליום ההרצאות בכנס – ברור, זה בסיסי
יניב מיכאלי בכנס Design Leadership Live 2020
יניב מיכאלי בכנס Design Leadership Live 2020

כנס וירטואלי – מה זה אומר?

הכנס השנה יהיה קצת אחר, בגלל שהוא וירטואלי.

קודם כל, ההרצאות יוקלטו מראש, אבל על במה ועם קהל קטן – כמובן רק ככל שיאפשרו תקנות הקורונה. זה יאפשר לנו לדייק בתכנים וגם לצמצם תקלות טכניות בזמן השידור.

הכנס יתקיים על-גבי פלטפורמה שתאפשר הרבה אינטראקציה בין המשתתפים וגם בין המרצים לקהל, ואנחנו בהחלט נשתמש ביכולות האלה, עם שאלות מהקהל (בזמן אמיתי) וגם נטוורקינג פעיל כחלק מתוכנית הכנס.

בגלל שהצפיה בהרצאות און-ליין קצת מאתגרת (לכולנו), הכנס יתקיים על-פני כמה חצאי-ימים במקום על יום או יומיים מלאים. בסקר שערכנו לקראת הכנס, מסתבר שרוב הקהל שלנו מעדיף את שעות הבוקר עד הצהריים בימים א'-ה', וזה יהיה בדיוק הזמן שבו הכנס יתקיים. מהמשובים שקיבלנו על Design Leadership Live 2020, שהיה וירטואלי גם הוא, הצילום של ההרצאות על במה אמיתית, עם כמה מצלמות, מאוד עוזר להישאר מרוכזים בתוכן.

אילו הרצאות אנחנו מחפשים?

אחד היתרונות בלהיות און-ליין זה שכל אחד ואחת יכולים להצטרף לשידור כשיש תוכן שמעניין אותם. כמובן שאנחנו נעשה מאמץ להביא תוכן שידבר לכולם, אבל באופן טבעי יש נושאים ספציפיים שרלוונטיים רק לחלקים מהקהל, ובזכות זה שאנחנו לא כפופים למגבלות של אולמות פיזיים, אנחנו יכולים לגוון מאוד את התוכן.

קהל מקצועי ומנוסה: בניגוד לכנסים שקיימנו לפני 5 או 10 שנים, אנחנו מחפשים הרצאות שיתאימו קודם כל לקהל מקצועי ומנוסה מתחום הדיזיין (הרוב המוחלט עם יותר מ-4 שנות נסיון, ולפחות 30% עם 8+ שנות נסיון), וגם שמחים להרצאות שיתאימו למנהלים ומנהלות שאחראיים על צוותי או קבוצות דיזיין.

ידע מעשי מבוסס-נסיון, או השראה: אנחנו מחפשים שיתוף של הידע והניסיון שלכם, בצורה שתעזור לאנשים ללמוד דברים פרקטיים שיוכלו לקחת ליום-יום שלהם, או לחילופין – לקבל השראה שתעזור להגיע לרעיונות חדשים.

שיר זלצברג בכנס UXI Live 2020
שיר זלצברג בכנס UXI Live 2020

הנושאים המרכזיים

אנחנו מחפשים הרצאות בנושאים הבאים, שהוגדרו על-סמך סקר מקיף שעשינו בקהילת ה-Design מוקדם יותר החודש. בכל הנושאים נשמח לקבל הרצאות תיאורטיות רחבות עם דוגמאות אמיתיות שזורות בהן, או Case Study שמתבונן על הנסיון הספציפי שלכם בפרויקט/מוצר אחד, ומה שלמדתם ממנו.

  1. אסטרטגיה, עסקים ומדידה: איך לקחת חלק בשיחות על אסטרטגיה ועל העסקים שמאחורי/מעל המוצר? מה צריך לדעת/ללמוד? איזה שאלות לשאול ואת מי? איך למדוד את חוויית המשתמש בצורה שתהיה בעלת-ערך וברורה גם לצד העסקי של הארגון? איך להציג את התוצאות?
  2. שילוב דיזיין בארגון: איך להגדיל את שיתוף הפעולה בין צוותי ה Design לצוותים אחרים? איך לשלב תהליכי Design בתהליכי עבודה ארגוניים כמו agile? איך לשנות את תהליכי העבודה והתוצרים של צוות ה Design כדי להתאים לצוותים אחרים? איך לקדם ולשפר את המקום של דיזיין בארגון? איך ליצור ולקדם תהליכי design review יותר אפקטיביים?
  3. מחקר: על מחקר איכותני וכמותי, עם דגש על שיטות וכלי המחקר, הממצאים שהתגלו, השינויים במוצר שממצאי המחקר הובילו אליהם והתוצאות העסקיות שהשינויים הללו יצרו.

אנחנו תמיד פתוחים גם לנושאים אחרים מעניינים, למשל אם יש לכם case study טוב עם רעיונות ופתרונות טובים שאפשר לקחת או כשלונות גדולים שאפשר ללמוד מהם – נשמח לשמוע. גם הרצאות השראה שמביאות רעיונות חדשים מעולמות תוכן משיקים, חדשים או לגמרי אחרים יכולות לבוא בחשבון (למשל, AR עם משקפיים דיגיטליים). 

להיות מול קהל מלחיץ אותך?

אין בעיה! בכל שנה יש לנו מרצים שזו הפעם הראשונה שלהם מול קהל (בגלל הקורונה זה יהיה קהל קטן וכמה מצלמות). UXI Live הוא כנס של כל הקהילה: זה מקום שמאפשר לקולות חדשים ומעניינים בתחום להישמע ולקבל במה. זו בדיוק הסיבה שאנחנו עוזרים להתכונן ליום הגדול עם:

  • תהליך הכנה מסודר שהוכיח את עצמו כבר כמה כנסים, ואנחנו משכללים בכל שנה.
  • טיפים מדויקים – יש לנו הרבה נסיון עם הרצאות על במה, ולאחרונה גם עם כנסים וירטואליים והקלטה מול קהל קטן.
  • הזדמנות להתנסות "על יבש" ולקבל משוב מהצוות של הכנס.

רוצים לראות איך זה נראה על הבמה? כמעט כל ההרצאות שהיו בכנסים שלנו בעבר נמצאות כאן.

איפה מגישים ומתי?

** עדכון 13.12.20: ההגשה נסגרה, נעדכן בהקדם האפשרי לגבי ההרצאות שנבחרו **

להגשת הצעה להרצאה

מעוניינים להגיש כמה רעיונות? אתם מוזמנים! פשוט מלאו את הטופס כמה פעמים. בבקשה אל תשלחו כמה הצעות בטופס אחד ואל תכתבו "יש לי עוד הרבה רעיונות, בואו נדבר". אם יש לכם רעיונות טובים ואתם רוצים להרצות עליהם, בבקשה נסחו אותם והגישו לנו. 

מתי תתקבל החלטה? מתי יעדכנו את המגישים?

לאחר המועד האחרון להגשת הצעות, 7.12.2020, כל ההצעות יעברו לוועדת ההיגוי של הכנס, שם הן ייבחנו ותתקבל החלטה איזה הרצאות לכלול בכנס ואיזה לא. ההחלטה היא של כל הצוות ביחד. ייקח לנו קצת זמן אבל אנחנו מבטיחים להחזיר תשובה – לכאן או לכאן – במהלך חודש דצמבר 2020.

בהצלחה!