סקר שכר UX ו-UI לשנת 2019 – שכירים ופרילנסרים – התוצאות המלאות

2 ביולי, 2019

הסקר הזה כבר קצת ותיק… לסקרי השכר העדכניים ביותר >>>


כן, זה לקח לנו קצת זמן. אבל זה היה למטרה טובה: בדקנו את הנתונים שוב ושוב, הצלבנו תוצאות וגם נעזרנו בעדי מאיר (תודה ענקית!) שיש לה נסיון רב בניתוחים סטטיסטיים – והתוצאות לפניכם.

מצגות מכנס UXI Live 2019

15 בפברואר, 2019

ביקשתם ואנחנו הקשבנו! כמו בכל שנה, אנחנו שמים כאן את המצגות מיום ההרצאות בכנס, ב-11.2.19. בכנס השתתפו מעל 1,000 איש, עם 19 הרצאות מקצועיות שהוכנו בקפידה. הקלטות וידאו של חלק מההרצאות – בקרוב.

מה זה Upstage ולמה אתם חייבים להרגיע את המצגת שלכם?

5 בפברואר, 2019

מאת: לילך דנין לביא,  מנטורית ומאמנת למרצים

בחזרות הגנרליות לכנס הצטרפה אלינו לילך דנין לביא, מנטורית ומאמנת למרצים ותיקה עם רקע עשיר בעולם התאטרון והבמה, מצד אחד, ועולם העסקים מצד שני. בעבודה צמודה עם צוות המרצים והמרצות בחזרות ומחוץ להן, היא עזרה להם להוציא את המקסימום מהזמן שלהם על הבמה ולהגיע לכנס הכי מוכנים שרק אפשר. בכתבה הזו, לילך חולקת מהתובנות שלה על תהליך ההכנה לקראת העלייה לבמה, מתוך ההצצה שלה למתרחש בחזרות לקראת הכנס.

איך מביאים יותר נשים לקדמת הבמה? קהילת ה-UX בישראל היא חלק ממהפך

4 בפברואר, 2019

מאת: רותם בינהיים ואיה בן אהרון

אי-שם בסוף 2014, נפגשו קומץ קטן של נשות UX בישראל ביוזמתן של ענת כץ-ארוג'ס, דנה כהן-בראון וטלי רוזן-שהם. הן דנו יחד איך לשנות את חוקי המשחק, והקימו את WE (לשעבר XX+UX) כדי לחשוב יחד איך לייצר שוויון בשכר, בתנאים, בבמות ובהתנהלות היום-יומית של נשים בתעשיית ה-UX.

כיום, קצת יותר מ-4 שנים אחרי, השינוי ניכר לעין: הרבה יותר נשים מרצות בבמות מקצועיות בישראל (רוב נשי בהרצאות של UXI Live 2019), דירוגים גבוהים למרצות שמוזמנות גם לכנסים בינלאומיים, וקהילות אחרות מבקשות תמיכה בתכנים שלהם.

בכתבה הזו רותם בינהיים, ממובילות הקהילה, ואיה בן אהרון, ממובילות תוכנית ליווי המרצות, מגוללות את הסיפור של WE וכיצד הגיעו לתוצאות המרשימות הללו.

זום-אין על אוהד רייך – מרצה בכנס UXI Live 2019

29 בינואר, 2019

אוהד רייך מוביל את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית של בנק יהב כבר מזה כמה שנים, מאז שהקים את תחום הדיגיטל בבנק יהב כחלק מהקמת מערכות הליבה החדשות של הבנק. בהרצאה שלו בכנס, "על אפליקציות לא מהמרים", הוא יספר על התהליך הייחודי שבו תוכננה האפליקציה של הבנק, שמוטיב מרכזי בו היה שילוב הלקוחות ואנליזות בתהליך האפיון.

זום-אין על פזית אזובל בר – מרצה בכנס UXI Live 2019

29 בינואר, 2019

פזית בר-אזובל עומדת כיום בראש אחת מקבוצות ה-Product Design הכי גדולות בארץ – XDC של אמדוקס, קבוצה אותה הקימה לפני 10 שנים. הקבוצה יוצרת פתרונות חווית משתמש לספקי התקשורת המובילים בעולם ונותנת מענה למגוון סוגי משתמשים בטווח רחב של מערכות. הרבה דברים מעניינים ומגניבים קורים בקבוצה הזו, ופזית החליטה שהגיעה הזמן שיותר אנשים ידעו עליהם. בהרצאה שלה, "האיש בן ה-100 שיצא מהאוטובוס ונעלם לתוך חנות טלפונים" היא תדבר על נושא שהוא יקר ללב של כל מי שיוצר מוצרים: מחקר קונטסקטואלי. הכוונה למחקר שקורה בטריטוריה של המשתמש, וכמעט תמיד מביא תובנות קריטיות ליצירת הפתרון הנכון (ולמרות זאת, לא בכל ארגון מקצים לו משאבים, כפי שאתם בוודאי יודעים).

זום-אין על לימור שוב-עמי – מרצה בכנס UXI Live 2019

29 בינואר, 2019

לימור שוב-עמי מוקסמת מהחיבור בין עיצוב לפסיכולוגיה, ומהחלטות עיצוביות שמבוססות על מחקר. החיבור הזה עומד בלב ההרצאה שלה, "Don't make me think", שעוסקת במחקר פסיכולוגי שלימור בחנה, ניסתה בעצמה, ולמדה דרך הניסויים כמה דברים חדשים על אנשים ועל עיצוב. לקראת הכנס היא העמיקה עוד את המחקר דרך סקר בין מעצבים, ואת הכל היא תציג בהרצאה שלה.

זום-אין על ניצן אביטוב – מרצה בכנס UXI Live 2019

29 בינואר, 2019

ניצן אביטוב הוא לא רק מנכ"ל UXPERT, הוא גם אחד המקימים של UXI ומוותיקי קהילת ה-UX בארץ (עוד לפני שקראו לזה UX בכלל). בהרצאה שלו בכנס UXI Live, "איך מזיזים למשתמשים את הגבינה", הוא ייתן למשתתפים Case Study על redesign למערכות הליבה של סניפי דומינוס פיצה בארץ. האתגרים היו רבים, ואחד הבולטים היה לשכנע צוות גדול שרגיל לעבוד בצורה מאוד מסויימת, לעבוד בצורה אחרת (זה קשה גם כשאין כל הזמן ריח של פיצה באוויר). ולמה כדורסל? כי הרבה לפני שהוא היה מקצוען ב-UX, הוא היה שחקן מקצועי. כן, כן!

זום אין על אורטל אברהם – מרצה בכנס UXI Live 2019

29 בינואר, 2019

אורטל אברהם היא גם מעצבת מוכשרת ומנוסה, וגם מאיירת את בלוג הקומיקס המעולה "החיים המסריחים שלי" (תשאלו את צוות ה-Design שלכם, רוב הסיכויים שהם מעריצים שרופים). בהרצאה שלה בכנס UXI Live, תחת השם Oh My Code! היא תדבר על אחד הממשקים החשובים (והטעונים) בתהליך בניית מוצר דיגיטלי, זה שבין צוות העיצוב לצוות הפיתוח. זו גם אחת ההרצאות המצחיקות בכנס. אל תפספסו ;-)

זום אין על יפעת יעקבי – מרצה בכנס UXI Live 2019

28 בינואר, 2019

יפעת יעקבי מאפיינת מערכות מורכבות כבר 14 שנים, והתחום הזה מלהיב אותה היום לפחות כמו כשסיימה את ה-M.A. בפסיכולוגיה קוגניטיבית, אם לא יותר. בעבודה יפעת מתמקדת בהפיכת מוצרים מורכבים ליעילים וקלים יותר לשימוש, מתוך הבנה עסקית מעמיקה ובמטרה להגדיל את ה-ROI של ה-UX Design של המוצר. בהרצאה שלה ב-UXI Live היא מדברת על נושא חשוב במערכות מורכבות: התמודדות עם סביבות שדורשות "Multi-Tasking" – נושא שיעסיק הרבה יותר מאפיינים בעתיד. למה? כל התשובות בראיון.

זום אין על יוני לרנר – מרצה בכנס UXI Live 2019

28 בינואר, 2019

יוני לרנר זוכר עדיין את הימים שבהם עבדו עם גריד 960 ומסכי 1024 פיקסלים – הוא בתחום כבר מעל 10 שנים. התפקיד שלו כמנהל חוויית משתמש ומוצר ביד2 מפגיש אותו יום יום עם אתגרים גדולים בכל החזיתות. זה לא פשוט להיות אחראי על ה-UX באחד האתרים הכי חזקים בישראל. בהרצאה שלו בכנס UXI Live, לקראת סוף היום, הוא יספר על ה-Redesign לאתר יד2 וייתן לנו הצצה אל מאחורי הקלעים של המהלך הגדול הזה.

זום-אין על תום אבן – מרצה בכנס UXI Live 2019

21 בינואר, 2019

תום אבן התאהב ברעיון של של שינוי התנהגות כבר לפני כמה שנים טובות, כשהיה בסדנת nudge בדנמרק. מאז הוא אוסף רעיונות שמדגימים איך עיצוב מדויק יכול לגרום לאנשים להתנהג בצורה מסוימת, בין אם לטובתם, לטובת האנשים סביבם, או לטובת המקום או העסק שהם נמצאים בו. בהרצאה שלו בכנס UXI Live, תום ישתף אותנו בתפיסת העולם ובחשיבה שלו על nudge, ויחלוק איתנו המון דוגמאות, מהעולם הדיגיטלי וגם הפיזי, שמראות איך nudge קורה בעולם האמיתי.

זום-אין על נועה דנון – מרצה בכנס UXI Live 2019

8 בינואר, 2019

נועה דנון נושמת את עולם המוצר כבר שנים ארוכות. עוד הרבה לפני שהגיעה לתפקידה בתור ראש תחום המוצר ב-Behalf, היא הבינה שאפיון פיצ'רים חדשים למוצרים קיימים, או שיפורי flow, דורשים לא פחות תשומת לב מאשר פיצ'רים במוצרים חדשים. כדי להימנע מאלתורים בתהליכי העבודה, נועה החליטה לקחת יוזמה ולהגדיר feature template – תהליך מדויק להגדרת פיצ'רים ותהליכים חדשים או משופרים במוצרים קיימים, והיא תציג אותו בהרצאה.

בדרך ללונדון עוצרים באוסלו: איך זה להיות מעצבת בבריטניה?

8 בינואר, 2019

מאת הילה צברגל, Lead Product Designer ב-Adthena

הילה צברגל משתפת בנסיונה כ-Product Designer בלונדון, שם עבדה עם קולגות מכל העולם, על הכוח של מילה אחת שלמדה מהצוות בנורבגיה, וה-דבר האחד שחייבים לדעת שעובדים עם צוותים בסין.

זום-אין על תמר יחזקאל – מרצה בכנס UXI Live 2019

8 בינואר, 2019

תמר יחזקאל יודעת שלנחש זה יקר. בתור מאפיינת UX בכירה ואחראית מחקר משתמשים באוטודסק, היא אחראית על מזעור הניחושים והטמעת תהליכי עבודה שמשלבים מידע מבוסס ומאפשרים להסתכל על המוצר לאורך ולרוחב. בהרצאה שלה בכנס UXI Live, תמר תשתף בשיטות שלה לשילוב מחקר כחלק מתהליך העבודה גם אם אין בצוות חוקרי משתמשים ועוד הרבה תובנות חשובות על צוות המוצר. 

זום-אין על חן שקדי – מרצה בכנס UXI Live 2019

7 בינואר, 2019

חן שקדי כבר מזמן למד שחלק מעבודת ה-UX בארגון היא עבודת הסברה. ככה זה כשאתה מנהל ומקים צוותים קרוב ל-20 שנה. אחרי שהקים את תחום ה-UX במטריקס וניהל את גוף העיצוב בכללית, הוא בילה ב-5 השנים האחרונות כמנהל עיצוב ומוביל תחום ה-Design Thinking ב-IBM ישראל. הוא מגיע השנה ל- UXI Live כדי לשתף אותנו בדרכים בהן מיישמים את עקרונות ה-Design Thinking ב-IBM ועל איך המתודולוגיה שינתה את IBM מארגון מונחה טכנולוגיה לארגון ממוקד משתמש מהמפתחים ועד המנכ"לית.

סקר השכר של UXI Live לשנת 2019

6 בינואר, 2019

עדכון 7/2019: התוצאות המלאות של הסקר נמצאות כאן


סקר השכר והתעריפים השנתי של כנס UXI Live יוצא לדרך: רק 5 דקות מזמנכם יעזרו לנו לתת לכם תמונה מדויקת של שוק העבודה, שתשמש אתכם לפחות בשנה הקרובה. אם אתם שכירים או פרילנסרים בתחומי ה-UX וה-UI, זה בשבילכם!

זום אין על מעין דגן – מרצה בכנס UXI Live 2019

2 בינואר, 2019

מעין דגן הגיעה לעיצוב מוצר מעולם הפרסום, שם היא בילתה 7 שנים זוהרות כארט דיירקטורית. בשנה האחרונה מעין מובילה את העיצוב בצוות ה-Growth ב-monday.com, שם היא מתאימה את הכלים העיצוביים שרכשה לאורך השנים כדי לגרום לקהל הלקוחות של monday.com לגדול ולמוצר להצליח. בהרצאה שלה ב-UXI Live 2019 מעין תשתף מנסיונה ותחלוק מהכלים המעשיים שאספה כדי להביא להצלחת המוצר.

זום-אין על אודי רביד – מרצה בכנס UXI Live 2019

11 בדצמבר, 2018

אודי רביד עשה את המסלול הארוך ל-UX. אחרי שהשלים ב-UCL בלונדון תואר שני ב-Human Computer Interaction, החל לייעץ בפרויקטים מגוונים – החל מממשקי WAP פרהיסטוריים, דרך ממשקי טלפוניה של ברוקרים ועד Web כמובן. משם המשיך לתפקידי UX ומוצר ב-eBay ובשנים האחרונות הוא מוביל את תחום ה-UX ב-WalkMe. ההרצאה שלו ב-UXI Live 2019 תעסוק בטיעונים ה"רכים" שהם חלק מתהליך קבלת ההחלטות במוצר.

זום-אין על מיקי מכלביץ' – מרצה בכנס UXI Live 2019

6 בדצמבר, 2018

אחרי שבילה כמה שנים טובות ביחידת מודיעין כמעט סודית (שששש), וניהל שם מוצר טכנולוגי סופר-מצליח, מיקי הבין שניהול מוצר זאת אהבה. מאז מיקי הספיק לטוס לטיול גדול (נו מה) לחזור רק בשביל להצטרף לאקסלרטור ולנסות להקים סטארטאפ בתחום של התראות. כשהסטארטאפ כשל ניסה את מזלו בתוכנית המצטיינים של הטכניון, אבל על אף התנאים החמים הבין שהוא מתגעגע להיות מנהל מוצר.

זום-אין על שגית סיגל – מרצה בכנס UXI Live 2019

26 בנובמבר, 2018

שגית סיגל היא שועלת UX ותיקה. היא לא סומכת על בדיקות שמישות וחולקת יישות דיגיטלית עם חתולה. בימים אלו היא מנהלת את תחום ה-UX בחברת Attenti Group. יצא לה לעבוד עם צוותי UX בארה"ב, לונדון ושווייץ וליצור מוצרים עם מילות באזז חמות כמו Machine Learning, Big Data, NLP ועוד. בכנס UXI Live 2019 היא תגיע לספר על אתגרי UX במוצרים שמתבססים על למידת מכונה.