הממשלה היא מונופול ללא מתחרים של אלפי שירותים לתושבים ולעסקים, אבל דווקא העולם הדיגיטלי מעמיד בפני הממשלה תחרות מול חברות שמעצבות צריכת שירותים בקלות ובחוויה מהנה. התחרות הזאת היא אחד הגורמים המשמעותיים לערעור האמון שיש בממשלה: איך ניתן להזמין ולעקוב אחרי האוכל שעכשיו הזמנתי באפליקציה אבל הממשלה על כל גודלה לא יכולה להגיד לי מה סטטוס הבקשה של טופס ממשלתי שכרגע שלחתי.
בהרצאה לירון יציג עקרונות לעיצוב שירות דיגיטלי ציבורי בעולם ולמה עד עכשיו לא היו לנו כאלה. הוא יסביר מה למדו בצוות ישראל דיגיטלית מעיצוב של עשרות שירותים דיגיטלים, איך מתוכם הם בחרו 12 עקרונות לעיצוב שירות דיגיטלי ממשלתי, ויציג את העקרונות עצמם והחשיבה שהובילה אליהם.