לתשומת לבך: הקלטות הרצאות הכנס זמינות באתר UXI Live Video
זום אין על יוני לרנר – מרצה בכנס UXI Live 2019

יוני לרנר זוכר עדיין את הימים שבהם עבדו עם גריד 960 ומסכי 1024 פיקסלים – הוא בתחום כבר מעל 10 שנים. התפקיד שלו כמנהל חוויית משתמש ומוצר ביד2 מפגיש אותו יום יום עם אתגרים גדולים בכל החזיתות. זה לא פשוט להיות אחראי על ה-UX באחד האתרים הכי חזקים בישראל. בהרצאה שלו בכנס UXI Live, לקראת סוף היום, הוא יספר על ה-Redesign לאתר יד2 וייתן לנו הצצה אל מאחורי הקלעים של המהלך הגדול הזה.

יוני לרנר

מה קורה, יוני? אתה יכול לשתף אותנו באתגר הכי גדול שתחלוק בהרצאה שלך?

אני אדבר על מספר אתגרים (וכולם גדולים). לתמצת את כל מה עברתי בשנה וחצי האחרונים לכדי חצי שעה של מצגת. לא פשוט הסיפור הזה. אבל אם אני צריך לבחור אחד אז זה אתגר המודל העסקי, או ליתר דיוק, המאבק התמידי בין השאיפה ליצירת חוויית משתמש נוחה וכיפית לבין מוצר שמתבסס על מודל עסקי של פרסומות ובאנרים. גם אני, כמו כל מי שעוסקים ב-UX, לא אוהב מסכים עמוסים בפרסומות, וגם אני מכיר banner blindness, אבל המציאות העסקית מאחורי תעשיית הבאנרים הפתיעה אותי וגרמה לי לחשוב עליהם אחרת.

עבור מי ההרצאה שלך תוכל לתרום הכי הרבה?

אני אדבר על תהליך ה-redesign שעברנו וככה הוא נוגע בכל מי שלוקח חלק במעגל המוצר – אנשי חווית משתמש שמבצעים מחקר משתמשים ומאפיינים את המוצר, מעצבים שלוקחים החלטות עיצוביות שמשפיעות על המשתמשים ואנשי מוצר שאחראים, בסופו של דבר, על ההוצאה לפועל. 

מה הדבר הכי מעניין שלמדת בשנה האחרונה?ֿ

בכל פעם שערכתי בדיקות שמישות נוכחתי לדעת שמשתמשים מתפעלים את המוצר בצורות שונות ומגוונות ובאופנים שאפילו לא העזתי לחשוב שאפשריים. זה נהיה עוד יותר מעניין מנקודת המבט של פער הגילאים, כי ראיתי איזה שוני יש בדפוסי השימוש והתפעול של המוצר בין משתמשים צעירים למבוגרים. בסופו של דבר, יש לכך משמעות עצומה על התכנון והאפיון, במיוחד כשעובדים על מוצרים גדולים ומורכבים מבחינה פונקציונאלית. 

מה הייתה המלחמה המקצועית הכי גדולה שלך השנה?

שצריך לאפיין לפני שמעצבים. תתתפלאו, גם ב-2018 זה עדיין מצריך שכנוע.

מה הטיפ הכי טוב שקיבלת השנה?

חד משמעית, לצאת ל-user journey mapping. למה? כי זה הוביל אותי לשאלות שאלות שבכלל לא ידעתי שאני צריך לשאול (וכן, גם על זה אני אדבר בהרצאה).

לאיזו הרצאה של מרצה אחר את/ה הכי מחכה בכנס?

איך לעודד חשיבה רציונלית באמצעות עיצוב של לימור שוב-עמי. אני מת על מחקרים שמשלבים תיאוריות קוגניטיביות עם היבטים מעשיים.

מה אתה הכי מקווה ללמוד בכנס?

פייר, פחות ללמוד ויותר להכיר – להכיר עוד מלא אנשים שעוסקים בתחום. אתה אף פעם לא יכול לדעת אלו דלתות הם יפתחו לך וסביר להניח שמתישהו בעתיד דרכיכם יצטלבו שנית.

אנו מקיימים את כנסי UXI Live בכל שנה מאז 2010, ומעולם לא קיבלנו אף תלונה ממשתתפי ומשתתפות הכנס. חשוב לנו שכל המשתתפים, המרצים, נותני החסות, העובדים והמתנדבים בכנס UXI Live יהנו מחוויית כנס מצויינת ויקיימו את קוד ההתנהגות המקובל, כלפי כל אחד אחר שהם פוגשים בכנס.

בכל בעיה במהלך הכנס והסדנאות, תוכלו לפנות לדלפק הרישום.

נותני החסות הנפלאים שלנו
הצטרף כנותן חסות
We Our Sponsors
Become a sponsor
חסות ראשית
Main Sponsor
חסות זהב
Gold Sponsor
חסות כסף
Silver Sponsor
חסות ברונזה
חסות מדיה
Media Sponsor