לאור דרישת הקהל – מועד נוסף של הסדנה המרתקת, מיד אחרי שבוע הכנס!
אפיון ממשק הוא מקצוע מרתק, מאתגר, ולא פעם – מתסכל. מצפים מאיתנו להיות יצירתיים, חדשניים ומקוריים בכל פרויקט ופרויקט. זה הרי חלק מהגדרת התפקיד שלנו, נכון? אבל לא פשוט להיות יצירתיים כל הזמן, למצוא רעיונות מקוריים ופתרונות חדשניים באופן עקבי. עוד יותר מאתגר לגרום לכל הצוות לחשוב באופן מקורי ויצירתי.
האם באמת ניתן להיות יצירתי, מקורי וחדשני בכל פרויקט מחדש? האם ניתן לשבור תבניות חשיבה והרגלים ולצאת מאזור הנוחות? ובכן – זה בהחלט לא קל, אך אפשרי.
בסדנא תלמדו ותתרגלו באופן מעשי רעיונות וכלים שיאפשרו לכם לאתגר את עצמכם ואת הצוותים שלכם. כלים שיוציאו אתכם מאיזור הנוחות ויציתו מחדש את היצירתיות. תתנסו במתודולוגיות שמאפשרות להרחיב את מגוון הפתרונות שאתם מציעים ולהגיע לרעיונות וכיוונים שלא עלו על דעתכם קודם.
תעשו שימוש בכלים שחלקם עשוי להפתיע – כגון מגבלות ואילוצים ככלי לקידום יצירתיות, או מיקוד מצומצם ומוגבל כדרך ליצירת קונספטים מגוונים – בשביל לגלות פרספקטיבות חדשות וכיווני פתרון מפתיעים.
למה כדאי להשתתף?
קרה לכם שניסיתם למצוא קונספט חדש למוצר או ממשק, ומצאתם את עצמכם חוזרים שוב ושוב לאותם מקומות מוכרים? קרה שישבתם זמן רב מול המסך, או עמדתם מול הלוח, וניסיתם ללא הצלחה למצוא זווית מקורית?
לפעמים, כל הניסיונות להציע כיוון שונה, לבדוק אפשרויות חדשות ולהציע מגוון פתרונות – מובילים כולם למקומות דומים. צריך למצוא דרך לצאת מאזור הנוחות שלנו, לגלות פרספקטיבות חדשות, ואיכשהו לשלוף מהכובע, כמו בקסם, רעיונות מקוריים. ולשם כך בדיוק נועדה הסדנה הזו.
עם הכלים שתתרגלו בסדנה, תדעו בדיוק מה לעשות בסיטואציה כזו. יהיו לכם כמה וכמה טריקים חדשים שיאפשרו לכם לצאת מהמבוי הסתום הזה, בין אם תצטרכו לחפש פתרונות חדשים לבעיה שכבר פתרתם, או אם תתקעו מול דף לבן ותחפשו דרך להתחיל. הסדנה הזו תיתן לכם דרכים חדשות לצאת מהקיפאון.
עבור מי הסדנה?
הסדנה מיועדת לכל מי שעוסק בהגדרת מוצרים ואפיון חוויית משתמש – מאפיינות ומאפיינים, מנהלי מוצר ו-UX/UI.
הכלים שיוצגו בסדנה יוכלו לתרום לארגז הכלים המקצועי שלכם, בין אם אתם אנשי מקצוע מנוסים או מתחילים.
מה תלמדו בסדנה?
- תהליך החשיבה המוצרי – מודל היהלום הכפול
- דרכים חדשות להתמודד עם אתגרים יצירתיים
- מתודולוגיות חדשנות מעולמות תוכן שונים, חלקם מתוך ארגז הכלים של- design thinking, כגון:
- Crazy 8’s – חשיבה עם בעלי תפקידים שונים
- Big ideas – יצירת רעיונות משוגעים ובניה על רעיונות של אחרים
- Dead end challenge – אילוצים כדרך לחשיבה מקורית
- Hyper Focus – התמקדות באספקט אחד של המוצר כדרך להגיע למגוון פתרונות
- Empathy map & the 5 Whys – הבנת המוטיבציות הפנימיות של המשתמשים
- Imitation as a tool for innovation – השראה חוצת הקשרים
- The single button approach – מציאת הפתרון האידיאלי
- ועוד…
- לאחר שהגענו למגוון פתרונות – מטריצת ההחלטה לבחירת בפתרון הטוב ביותר
- תתרגלו את הכלים שתלמדו בסדנה באופן מעשי, בזמן הסדנה, לבד ועם משתתפים אחרים בקבוצה
- תרכשו הבנה מתי כדאי להשתמש בכל שיטה