לתשומת לבך: הקלטות הרצאות הכנס זמינות באתר UXI Live Video
זום-אין על תום אבן – מרצה בכנס UXI Live 2019

תום אבן התאהב ברעיון של של שינוי התנהגות כבר לפני כמה שנים טובות, כשהיה בסדנת nudge בדנמרק. מאז הוא אוסף רעיונות שמדגימים איך עיצוב מדויק יכול לגרום לאנשים להתנהג בצורה מסוימת, בין אם לטובתם, לטובת האנשים סביבם, או לטובת המקום או העסק שהם נמצאים בו. בהרצאה שלו בכנס UXI Live, תום ישתף אותנו בתפיסת העולם ובחשיבה שלו על nudge, ויחלוק איתנו המון דוגמאות, מהעולם הדיגיטלי וגם הפיזי, שמראות איך nudge קורה בעולם האמיתי.

מה הולך, תום? מה הנושא הכי משמעותי שתדבר עליו בהרצאה שלך?

אני חושב שאחד הנושאים המשמעותיים שאני מדבר עליהם הוא הדרכים להתמודדות עם החשיבה הלא-רציונלית שלנו בעזרת עיצוב. עיצוב יכול לעשות שינוי משמעותי בצורה שבה אנשים מתנהגים, ואם יודעים להסתכל על אנשים ועל סיטואציה עם הכלים הנכונים, אפשר להגיע לפתרונות מעניינים. הדברים שאציג בהרצאה יכולים לעזור למעצבים שמדגדג להם להשתמש ביכולות שלנו לטובה להצליח.

מה האתגר הכי גדול שלך ביצירת ההרצאה?

ההרצאה בעיקר בנוייה ממחקרים וכלים בתחום הכלכלה ההתנהגותית. האתגר הכי גדול היה למצוא איך ״לתרגם״ אותם לתחום שלנו, של עיצוב דיגיטלי. לשמחתי מצאתי די הרבה דוגמאות מעניינות שכבר קיימות שם בחוץ, גם בדיגיטל וגם בעולם הפיזי. דרכן אפשר להבין את העקרונות של כלכלה התנהגותית שרלוונטיים לנושא של nudge הרבה יותר בקלות.

מה הדבר הכי מעניין שלמדת בשנה האחרונה?

כנראה שאצא קצת קלישאה אבל ללא ספק שמדיטציה. במעבר לשנת 2018 הבטחתי לעצמי לתרגל כל יום, לאורך השנה למדתי את היופי שבלא לעשות כלום, איך לעצור ופשוט להיות בכאן ועכשיו.

מה הייתה המלחמה המקצועית הכי גדולה שלך השנה?

השנה התחלתי ללמד קורס אפיון ועיצוב אפליקציות. למדתי שבכל כיתה יש כמה סטודנטים שקצת חוטפים שוֹק מהטכניות שיש באפיון. המלחמה (או בעצם האתגר) הכי גדול שלי היה לקחת את הסטודנטים האלו ולעבור איתם יחד מהשלב בו הם מאיימים לפרוש מהקורס עד לרגע בו הם מתאהבים בפרויקט ומציגים אותו בגאווה.

מה הטיפ הכי טוב שקיבלת השנה?

אתם יודעים איך תופסים קופים בהודו? טומנים ממתקים בבורות חול קטנים. הקופים לא מצליחים לחלץ את ידם בגלל שהם שומרים על אגרוף קפוץ הגדול במקצת מרוחב הבור. אם הקוף יוותר על הממתק, הוא ירוויח את החופש.

שינוי התנהגות מסוג אחר… קופים בהודו

לאיזו הרצאה של מרצה אחר אתה הכי מחכה בכנס?

אני מחכה לשמוע את ״כל האמת על התראות״ של מיקי מכלביץ׳. התראות הן סוג של חוויה שאנחנו פוגשים כל יום. מסקרן לשמוע איך מעצבים חוויה בשימוש המורכב משברי זמן קטנים. למזלי מיקי מרצה אחרי :)

נראה שיש הרבה הרצאות מעניינות השנה, אני מקווה להיחשף בכנס לשיטות עבודה ונקודות מבט השונות משלי על אפיון ועיצוב.

אנו מקיימים את כנסי UXI Live בכל שנה מאז 2010, ומעולם לא קיבלנו אף תלונה ממשתתפי ומשתתפות הכנס. חשוב לנו שכל המשתתפים, המרצים, נותני החסות, העובדים והמתנדבים בכנס UXI Live יהנו מחוויית כנס מצויינת ויקיימו את קוד ההתנהגות המקובל, כלפי כל אחד אחר שהם פוגשים בכנס.

בכל בעיה במהלך הכנס והסדנאות, תוכלו לפנות לדלפק הרישום.

נותני החסות הנפלאים שלנו
הצטרף כנותן חסות
We Our Sponsors
Become a sponsor
חסות ראשית
Main Sponsor
חסות זהב
Gold Sponsor
חסות כסף
Silver Sponsor
חסות ברונזה
חסות מדיה
Media Sponsor