לתשומת לבך: הקלטות הרצאות הכנס זמינות באתר UXI Live Video
זום-אין על מיקי מכלביץ' – מרצה בכנס UXI Live 2019

אחרי שבילה כמה שנים טובות ביחידת מודיעין כמעט סודית (שששש), וניהל שם מוצר טכנולוגי סופר-מצליח, מיקי הבין שניהול מוצר זאת אהבה. מאז מיקי הספיק לטוס לטיול גדול (נו מה) לחזור רק בשביל להצטרף לאקסלרטור ולנסות להקים סטארטאפ בתחום של התראות. כשהסטארטאפ כשל ניסה את מזלו בתוכנית המצטיינים של הטכניון, אבל על אף התנאים החמים הבין שהוא מתגעגע להיות מנהל מוצר.

היום מיקי מנהל מוצר במיקרוסופט, וממשיך לקחת קורסים אקלקטיים במדעי המחשב ומתמטיקה.אם עץ נופל ביער ואף אחד לא שומע – האם הוא השמיע צליל? היום זאת כבר לא שאלה רלוונטית, ככל הנראה יש ציוץ, בטוויטר, ותמונה באינסטגרם של #עץ_נפל. השאלה האמיתית היא מה קורה כשמרוב התראות כבר לא רואים את היער?

בעולם שבו יותר ויותר שירותים מתחרים על הקשב של כל משתמש, נאיבי לצפות מהמשתמש להגיע לממשק עצמו בכל אינטרקציה. אנחנו נדבר על איך התראות מאפשרות לייצר חווית שימוש כשאנחנו באים אל המשתמש במגרש שלו. איך מעצבים חוויה בשימוש לא רציף שמורכב משברי זמן קטנים. האם אפשר לחקוק את השירות בתודעת המשתמש כמשמעותי גם אם הוא נכנס לממשק לעיתים נדירות ובעיקר איך לעשות את זה בלי להציק, וגם להביא ערך.

מה האתגר הכי גדול עליו תדבר בהרצאה שלך?

אני חייב להתחיל את התשובה הזאת בלהגיד שהמסר העיקרי שאני מנסה להעביר בהרצאה הוא שהתראות זה אתגר גדול היום ויהיה אתגר ענק בעתיד הקרוב. יהיה Use-Case ואמירות פרקטיות כמובן, אבל המסר העיקרי הוא שהתראות זה לא הצ'ופצ'יק שמעצבים בסוף אלא אתגר ענק בכל מערכת. בתוך העולם של נוטיפקציות אני חושב שהאתגר שהאתגר הוא שאי אפשר לצבוע אותן באור שלילי או חיובי בצורה חד משמעית, זה קצת כמו מערכת יחסים, אתה רוצה להיראות אכפתי ומתקשר אבל לא רוצה להיות תלותי.
משתמשים תמיד ירצו התראות כדי לקבל דברים בדחיפה אבל תמיד מתישהו יקבלו את זה בזמן הלא נכון, העניין של התזמון הוא אתגר ענק כי בניגוד לפיצ'רים אחרים בתוך האפליקציה שלך שם אתה עוקב אחרי כל ה-Flow ויושע שהמשתמש עכשיו רוצה להקדיש לך תשומת לב, בהתראות אתה לא יודע איפה אתה תופס את המשתמש.

עבור מי ההרצאה שלך תוכל לתרום הכי הרבה?

טפו טפו הלוואי הלוואי למשתמשים של מי שינכח בהרצאה שלי. אבל לגבי באי הכנס, אני חושב שכל מי שמעצב מערכת שהוא יודע שהיא לא תהיה ה-מערכת העיקרית של המשתמשים שלו או שהוא יודע שהמשתמשים שלו על Alt+Tab (או המקבילה האפלית) באופן קבוע, אז התראות טובות זה ביג דיל בשבילו.

מה האתגר הכי גדול שלך ביצירת ההרצאה?

נוטיפקציות בוואטצאפ שמפריעות לי להתרכז תוך כדי שאני כותב טובה! סתם, הייתי חייב אבל הטלפון שלי כבוי רוב הזמן מהסיבה הזאת אז את הבעיה הזאת הורדנו מהשולחן. אני מסתכל על כל העניין של התראות ב-3 כובעים שונים, גם של מי שסובל/נהנה מהן בתור משתמש (שבמקה הוא גם מנהל מוצר ושם לב מתי ולמה זה נהיה סובל/נהנה) , גם של מי שיצא לו להתעסק באפיון של כמה כאלה וגם בתור מי שמתעניין בעולם הטכנולוגי וקורא הרבה על טרנדים בנושא באינטרנט. זה אתגרי די גדול בשבילי ליצור קו אחיד שמצליח לעבור בין כל הרזולוציות בצורה חלקה במסגרת הזמנים.

מה הדבר הכי מעניין שלמדת בשנה האחרונה?

זה שאלה קשה אפילו על בחודש האחרון, אז שנה?! אני אצטרך קצת לרמות ולהכליל אבל אני גם סטודנט למתמטיקה וכנראה העבודות של אוילר הם תמיד מהדברים היותר יפים, אלגנטיים ומעניינים שיוצא לי לראות. כדי לא להבריח את הקהל אני אבהיר שאוילר הוא אולי מראשוני אנשי ה-UX המדהימים שיצא לי לראות. בניגוד להרבה מתמטיקאים גדולים שהצליחו לפתור בעיות סבוכות בפתרונות סבוכים וארוכים, אוילר פתר המון בעיות ביצירת שפה חדשה שהפכה בעיה בלתי אפשרית לפשוטה וזריזה. אם מישהו רוצה לראות איך שינוי של ממשק לבעיה הופך אותה לכמעט טריוואלית בעיית הגשרים של קניגסברג היא דוגמה מצויינת.

מה הייתה המלחמה המקצועית הכי גדולה שלך השנה?

האסוציאציה הראשונה שלי לשאלה הייתה לא מהשנה הזאת, אבל המילה "מלחמה" תפסה אותי. כשרק התחלתי בתור מנהל מוצר ב-8200, ביצה סגורה של מתכנתים ולקוחות, הגעתי למערכת שהשקיעו הרבה מאוד בטכנולוגיה שלה אבל הלקוחות לא רצו אותה. עבדנו מאוד קשה להפוך את המערכת להיות יותר רלוונטית ובסופו של דבר הפרויקט הצליחו מאוד. מה שמאוד הפריע לי בתחילת הדרך היה השיח ה"מלחמתי" שיצר תחושה כאילו יש שני צדדים בסיפור. כשלקוח היה מקבל את המערכת עם כמה פיצ'רים חסרים המתכנתים היו באים אליי ואומרים ש"ניצחנו אותם", כשלקוחות היו מקבלים פיצ'ר שפעם המתכנתים התנגדו לו הם היו באים אליי ואומרים "ניצחנו אותם". מאוד התעקשתי שוב ושוב להבהיר שאין "אותם" וכולנו עם אותה מטרה וגישות שונות, עבדנו קשה להפגיש כל הזמן מתכתנתים ולקוחות לקפה וופלים כדי לפרק את שיח ה"מחנות" ובסוף זה עבד.
אולי זה נשמע שאני קצת קטנוני ונתפס פה על מילה, אבל אני מאוד ממליץ לקרוא את המאמר "דיבורים על-פי תהום" שזמין בחינם בכתב העת "אלכסון"
בכל מקרה אני לא מנהל מלחמות מקצועיות אף פעם, אני מנהל מחלוקות לפעמים.

מה הטיפ הכי טוב שקיבלת השנה?

ההפך מלשכוח זה לרשום

לאיזו הרצאה של מרצה אחר אתה הכי מחכה בכנס?

"Design Thinking"

מה אתה הכי מקווה ללמוד בכנס?

בתור מי שהיה במודיעין כמה זמן אני מאוד אוהב את המודל של "יודע שיודע", "יודע שלא יודע", "לא יודע שיודע" ו-"לא יודע שלא יודע", האחרון הוא כמובן ההכי טריקי ובגללו אני מאוד אוהב כנסים. דברים שאתה יודע מה טוב, דברים שאתה יודע שאתה לא יודע היום אפשר ללמוד בגוגל בשמיעה/קריאה/צפייה ואני מנחש שבקרוב גם בגלולות. החלק הכי טריקי תמיד זה מה שאתה לא יודע שאתה לא יודע, ואין דרך אחרת לגלות חוץ מלהגיע לסביבה של אנשים שמתעסקים באותן סוגיות שלך ולהיות קצת מובך בשיחות כשאתה מבין שיש בעיות גדולות שבכלל לא חשבת שהן בעיות עוד לפני שחשבת על הפתרונות. מעניין אותי לראות מה מעסיק את הקהילה.

אנו מקיימים את כנסי UXI Live בכל שנה מאז 2010, ומעולם לא קיבלנו אף תלונה ממשתתפי ומשתתפות הכנס. חשוב לנו שכל המשתתפים, המרצים, נותני החסות, העובדים והמתנדבים בכנס UXI Live יהנו מחוויית כנס מצויינת ויקיימו את קוד ההתנהגות המקובל, כלפי כל אחד אחר שהם פוגשים בכנס.

בכל בעיה במהלך הכנס והסדנאות, תוכלו לפנות לדלפק הרישום.

נותני החסות הנפלאים שלנו
הצטרף כנותן חסות
We Our Sponsors
Become a sponsor
חסות ראשית
Main Sponsor
חסות זהב
Gold Sponsor
חסות כסף
Silver Sponsor
חסות ברונזה
חסות מדיה
Media Sponsor