זום-אין על חן שקדי – מרצה בכנס UXI Live 2019

חן שקדי כבר מזמן למד שחלק מעבודת ה-UX בארגון היא עבודת הסברה. ככה זה כשאתה מנהל ומקים צוותים קרוב ל-20 שנה. אחרי שהקים את תחום ה-UX במטריקס וניהל את גוף העיצוב בכללית, הוא בילה ב-5 השנים האחרונות כמנהל עיצוב ומוביל תחום ה-Design Thinking ב-IBM ישראל. הוא מגיע השנה ל- UXI Live כדי לשתף אותנו בדרכים בהן מיישמים את עקרונות ה-Design Thinking ב-IBM ועל איך המתודולוגיה שינתה את IBM מארגון מונחה טכנולוגיה לארגון ממוקד משתמש מהמפתחים ועד המנכ"לית.

חן שקדי - UXI LIVE 2019חן, מה המצב? אז מה האתגר הכי גדול שתעסוק בו בהרצאה שלך?
להצטרף כמעצב לארגון טכנולוגי זה חוויה מאתגרת. ארגונים כאלו מאוד ממוקדים במוצרים שלהם. האתגר שאני אדבר עליו הוא איך ניתן, באמצעות design thinking לא רק לעצב מוצרים אלא גם לשנות ארגונים. איך ניתן לשנות ארגון ממוקד מוצר (וטכנולוגיה) לארגון ממוקד משתמש.

עבור מי ההרצאה שלך תוכל לתרום הכי הרבה?
אני אציג רעיונות שמתבססים על העבודה שלי כמנהל צוות UX במעבדות התוכנה, הגוף ב-IBM שמפתח מוצרים. אני מניח שאנשי חוויית משתמש בחברות מוצר יתחברו לרעיונות שאציג. אני מקווה שכל מי שהמשתמש חשוב לו יתחבר לרעיונות שלי.

מה האתגר הכי גדול שלך ביצירת ההרצאה?
הזמן. יש לי 30 דקות בהם הצטרך להסביר בקצרה מה זה design thinking ואיך השתמשתי בשיטה כדי לשנות את הארגון שאני עובד בו. בכנות, יש לי הרבה עבודת צימצום ופחות עבודת כתיבה. זה די מלחיץ.

מה הדבר הכי מעניין שלמדת בשנה האחרונה?
אני כל הזמן לומד, אי אפשר להפסיק ללמוד במקצוע שלנו. השנה התעמקנו ב-Data Driven User Research. כמות המידע שיש לי על המשתמש שלי היא עצומה. השנה למדתי, או התחלתי ללמוד, איך להתמודד עם מידע בסדר גודל כזה ולהפיק ממנו תובנות שיעזרו לשפר את חוויית המשתמש.

מה הייתה המלחמה המקצועית הכי גדולה שלך השנה?
אני לא נלחם, זה חלק מהאסטרטגיה שלי בתוך הארגון, אני משכנע, מלמד, מסביר, מנהל משא ומתן. אבל לא נלחם. במלחמות יש רק מפסידים וזה נכון גם בארגונים. השנה התעקשתי שיהיה לי בצוות איש ייעודי למחקר משתמשים, הצלחתי לשכנע את האגון בצורך הזה. ואנו כבר רואים החזר על ההשקעה.

מה הטיפ הכי טוב שקיבלת השנה?
זה קשה לענות על שאלה כזו, אני כל הזמן מקבל טיפים חדשים. הדבר הנכון הוא פשוט להיות פתוח ללמוד דברים חדשים ולא להתמקד רק במה שאני יודע. לנסות עוד ועוד שיטות וראיונות, לדעת שלפעמים זה לא יצליח ולקבל את הכישלונות באהבה וכבסיס ללמידה.

לאיזו הרצאה של מרצה אחר את/ה הכי מחכה בכנס?
ההרצאה של שגית, "כאשר בני אדם מלמדים מכונות: כיצד לפצח אתגרי UX במערכות Machine "Learning. לתחושתי אנו רק מתחילים לגרד את היכולות של AI. וזה מציב לנו אתגרי UX שעדיין לא חשבנו עליהם בכלל.

מה אתה הכי מקווה ללמוד בכנס?
בעיקר אני מקווה ליצור קשרים אם אנשים חדשים בקהילה הקטנה שלנו. בכל כנס אני נחשף לשניים שלושה רעיונות חדשים לי. זה מרתק ופותח את המחשבה. זה מה שכיף בכנסים כאלו.

אנו מקיימים את כנסי UXI Live בכל שנה מאז 2010, ומעולם לא קיבלנו אף תלונה ממשתתפי ומשתתפות הכנס. חשוב לנו שכל המשתתפים, המרצים, נותני החסות, העובדים והמתנדבים בכנס UXI Live יהנו מחוויית כנס מצויינת ויקיימו את קוד ההתנהגות המקובל, כלפי כל אחד אחר שהם פוגשים בכנס.

בכל בעיה במהלך הכנס והסדנאות, תוכלו לפנות לדלפק הרישום.

נותני החסות הנפלאים שלנו
הצטרף כנותן חסות
We Our Sponsors
Become a sponsor
חסות ראשית
Main Sponsor
חסות זהב
Gold Sponsor
חסות כסף
Silver Sponsor
חסות ברונזה
חסות מדיה
Media Sponsor