בואו לא נדבר רגע על קליקים והמרות. בואו נדבר על בני אדם. עם בני אדם.
מילים הן התקשורת הכי ישירה של רוב האתרים והאפליקציות. כשאנחנו רוצים להגיד משהו למשתמשים שלנו – אנחנו כותבים להם. אבל מה אנחנו אומרים במילים האלה? איך ולמה דווקא את זה? ובמה הטופס או ההודעה שלנו שונים מכל מותג אחר שכבר עשה כאלה?
"גם אחרי 21 שנה בתקשורת יצאתי עם אוצר של ידע חדש ורלוונטי, מנומק ומהודק, שישמש אותי בעבודתי ברמה היומיומית".
גור רוזן, מנהל התוכן באתרים והאפליקציות של לאומי קארד
בסדנה הזאת נלמד לראות את המותגים כבעלי אישיות שבאה לידי ביטוי במילים, במיקרו-קופי. כל מותג והשפה שלו, כל מותג והדברים שחשוב לו לדבר עליהם, כל מותג וצורת הדיבור הייחודית לו. כך יהפכו המילים הטכניות והקורקטיות למילים עשירות ומלאות אופי שיוצרות קשר אנושי וקרוב עם המשתמש. ולא, זה לא אומר שנחפור למשתמשים שלנו; נישאר קצרים, ישירים ומכוונים למטרה – אבל עם אופי. כך שהאתר או האפליקציה שלנו יהיו יחידים במינם, אך ורק של המותג המסוים הזה.
אבל האמת היא שנדבר גם על קליקים והמרות, כי מיקרו-קופי משפיע עליהם ישירות; כשהמותג מדבר אל המשתמש כמו אדם אל אדם, המשתמש מחזיר אהבה (כן, זה בדוק). וכשהממשק מתייחס במפורש לחששות של המשתמש, זורק מילה שתמנע את השגיאה הבאה, מקל עליו את הניווט ומנחה אותו בבהירות בדיוק כשצריך – אז כן, יהיו גם יותר המרות.
וזו לא רק תאוריה: בסדנה נראה איך מותג הופך לאישיות, איך אישיות הופכת למילים, ואיך עושים את כל זה הלכה למעשה. תינתן גם מתודולוגיה סדורה לכתיבת מיקרו-קופי, כולל צ'ק-ליסט מפורט לביצוע. נתייחס לכל ההיבטים שמיקרו-קופי משפיע עליהם (שמישות, המרות וקשר רגשי); נבחין בין אזורים שונים של הממשק לפי הדגשים שיש לתת בהם; ובעיקר נתרגל כתיבה בפועל, החל בהזמנת המשתמש לפעולה, דרך השדות והכפתורים, ועד הודעות השגיאה והודעות האישור.
הסדנה והתרגולים יועברו בעברית, אבל כל הכלים מתאימים ליישום גם במיקרו-קופי באנגלית.
מה נלמד ונתרגל?
1. המותג כאישיות – מיקרו-קופי ככלי ליצירת קשר רגשי, מיתוג ובידול
- מה זה אפיון שפה (Voice & Tone)
- הקול הייחודי של המותג – איך הופכים אישיות למילים, ואיך משלבים אותה לאורך כל הממשק
- צמתי החלטה חשובים של המשתמש, כפתורים, ואפילו זמני המתנה – איך האישיות של המותג יכולה להניע את המשתמש ולגרום לו להרגיש הכי טוב עם עצמו
- וגם: הודעות שגיאה, הודעות אישור ומצבי אפס – מה כותבים בהם ואיך הם יכולים למתג, למכור ולהשאיר למשתמש זיכרונות נעימים שיגרמו לו לחזור
2. שיפור השמישות וההמרות – מיקרו-קופי כגורם מכריע בזרימת התהליך
- ניווט – בחירת המילים לתפריטים, לקטגוריות ולקישורים קבועים
- איך אפשר למנוע מראש הודעות שגיאה ואכזבות אחרות
- עוד סימן שאלה קטן ליד השדה? על הבהרות ומענה מראש לשאלות של המשתמש
- ממה המשתמש מפחד ומה אפשר להגיד לו כדי להרגיע
- מה כותבים ליד השדה, בתוכו או מתחתיו ולמה
- מתי צריך לתת הנחיות טכניות לשימוש בממשק ומתי המשתמש יבין לבד
- כפתורים – מה כותבים עליהם, ולא פחות חשוב – מה כותבים לידם
3. איך לשלב את כתיבת המיקרו-קופי באפיון ובעיצוב של חוויית המשתמש
- מי כותב את המיקרו-קופי
- למה חשוב לשלב את תכנון המיקרו-קופי כבר במפגשים הראשונים עם הלקוח
- באילו שלבים של תהליך האפיון והעיצוב נכתב המיקרו-קופי
למי זה מיועד?
מאפייני חוויית משתמש ומנהלי מוצר שרוצים לכתוב גם את המיקרו-קופי או להסביר ולהדגים ללקוחות שלהם למה הוא כל כך חשוב; מנהלי שיווק ואנשי שיווק שאחראים גם למוצרים ולשירותים דיגיטליים; בעלי עסקים קטנים
ובינוניים שמנהלים בעצמם את האתר או את הבלוג שלהם.
מה המחיר כולל?
- סדנה בת יום שלם עם תוכן עשיר שמפורט כאן למעלה
- PDF עם עיקרי מצגת הסדנה
- מחברת ועט לרעיונות ולסיכומים שלכם
- כיבוד קל בבוקר
- ארוחת צהריים מפנקת
- שתיה חמה לאורך כל היום
משתתפים בסדנה מספרים
- "סדנה דינמית, מעניינת, קולחת, מעניינת, זורמת, ולא משעממת אף לא לרגע. הרבה מאד דוגמאות מהשטח, העברה בגובה העיניים, מחוברת למשתתפים. כיף גדול".
עידית פלד, מעצבת ובונה אתרים וממשקי משתמש במשרד המשפטים. - "התכנים מועברים בצורה עניינית וקלילה, ואני אשמח לשלב אותם בעבודה שלי"
שיר, מאפיינת חוויית משתמש. - "סדנה מעולה! הייתי בהמון סדנאות וכנסים, וזו הסדנה הטובה ביותר!"
תמר, ראש תחום אפיון, שה"ם – האוניברסיטה הפתוחה"