כנרת יפרח
כנרת יפרח

אילו יכלו ממשקים לדבר: איך לכתוב מיקרו-קופי אנושי, מדויק וממותג

יועצת תוכן ומיקרו-קופי ומנחה סדנאות, "נמלה"
7.03 9:00-16:30
מכללת מגמות, פתח תקווה

בואו לא נדבר רגע על המרות. בואו נדבר על בני אדם. עם בני אדם.
מילים הן התקשורת הכי ישירה של רוב האתרים והאפליקציות. כשאנחנו רוצים להגיד משהו למשתמשים שלנו – אנחנו כותבים להם. אבל מה אנחנו אומרים במילים האלה? איך ולמה דווקא את זה? ובמה הטופס או ההודעה שלנו שונים מכל מותג אחר שכבר עשה כאלה?

  •  "אחת הסדנאות הטובות שהייתי בהן. פשוט לצאת מהסדנה ולהתחיל לעבוד"
    (עדית שמואלי, מנהלת חטיבת השיווק בבזק)
בסדנה הזאת נלמד להפוך את המילים הטכניות והבנאליות למילים עשירות ומלאות אופי שיוצרות קשר אנושי וקרוב עם המשתמשים. כך האתר או האפליקציה שלכם יהיו יחידים במינם, ידברו בדיוק ללבו של קהל היעד וייצרו איתו מערכת יחסים עמוקה וארוכת טווח. האמת היא שנדבר גם על המרות, כי מיקרו-קופי טוב מונע נטישה של משתמשים, מפחית חיכוכים וגורם להם לפעול. התוצאה: יותר המרות. בדוק. וזו לא רק תאוריה: בסדנה נתייחס לכל ההיבטים שמיקרו-קופי משפיע עליהם (שמישות, המרות וקשר רגשי); נבחין בין אזורים שונים של הממשק לפי הדגשים שיש לתת בהם; נראה עשרות דוגמאות מהארץ ומהעולם; ובעיקר נתרגל כתיבה בפועל, החל בהזמנת המשתמש לפעולה, דרך השדות והכפתורים, ועד הודעות השגיאה והודעות האישור.*הסדנה והתרגולים יועברו בעברית, אבל מחצית מהדוגמאות הן באנגלית, וכל הכלים מתאימים ליישום גם במיקרו-קופי באנגלית.

מה נלמד ונתרגל?

Engagement – מיקרו-קופי ככלי ליצירת מעורבות רגשית ולהנעה

1. מה זה אפיון שפה (Voice & Tone Design) ואיך הוא משפיע על משתמשים

  • איך עושים אפיון שפה
  • איך הופכים סתם עמוד רגיל לעמוד מלא אופי שנוגע במשתמשים
  • איך מניעים לפעולה ויוצרים engagement ב:
    • הרשמה לאתר
    • הרשמה לניוזלטר
    • הודעות אישור
    • צרו קשר

2. כפתורים
מה הכי טוב לכתוב עליהם? ולא פחות חשוב – מה לכתוב לידם?

3. הודעות שגיאה
איך כותבים אותן כך שבאמת יעזרו, ומה לא כותבים בהן לעולם

4. מצבי אפס (empty states)
איך הופכים מבוי סתום להנעה לפעולה

5. איך מיקרו-קופי פותר, ואפילו מונע, חיכוכים עם המשתמשים

  • שאלות ואי-הבנות
  • חששות ואי-אמון
  • מניעת הודעות שגיאה
  • קשיים טכניים
  • תקלות ואכזבות אחרות

6. זמני המתנה
לא חבל על הזמן? כל רגע יכול להיות רגע של מיתוג

7. עמודי 404
איך משאירים את המשתמשים באתר למרות השגיאה, ואפילו יוצרים להם חוויה טובה

למי הסדנה מיועדת

  • מנהלי שיווק דיגיטלי
  • מאפייני חוויית משתמש
  • מעצבי UI/UX
  • מנהלי אתרים
  • מנהלי מוצר
  • כותבי תוכן
  • בעלי עסקים קטנים ובינוניים

מה המחיר כולל?

  • סדנה בת יום שלם עם תוכן עשיר שמפורט כאן למעלה
  • מחברת ועט לרעיונות ולסיכומים שלכם
  • חוברת תרגול מעשי
  • כיבוד קל בבוקר
  • ארוחת צהריים מפנקת
  • שתיה חמה לאורך כל היום

מתנה מיוחדת לנרשמים לסדנה – הספר המדובר שכתבה כנרת יפרח, מנחת הסדנה

מיקרו-קופי – המדריך המלא הוא הספר המקיף והיסודי ביותר שנכתב על מיקרו-קופי. הוא מסכם את הסדנה וגם משלים אותה ומגיש עוד עקרונות, כלים מעשיים ודוגמאות רבות. הספר כבר נמכר במאות עותקים וממשיך לקבל משובים מצוינים:
"חייבת להחמיא על הספר המעולה. בתור מי שעוסקת בכתיבה ומילים במדיה הדיגיטלית, חיי המקצועיים מתחלקים לשניים: לפני ואחרי קריאת הספר" (אנה בן שבת מירונוב, מנהלת הברקונט)

ספר כנרת

משתתפים בסדנה מספרים:

  • "סדנה דינמית, מעניינת, קולחת, מעניינת, זורמת, ולא משעממת אף לא לרגע. הרבה מאד דוגמאות מהשטח, העברה בגובה העיניים, מחוברת למשתתפים. כיף גדול".
    עידית פלד, מעצבת ובונה אתרים וממשקי משתמש במשרד המשפטים.
  • "התכנים מועברים בצורה עניינית וקלילה, ואני אשמח לשלב אותם בעבודה שלי"
    שיר, מאפיינת חוויית משתמש.

 

זה הוא הכנס ה-11 שאנחנו מקיימים ומעולם לא קיבלנו אף תלונה ממשתתפי ומשתתפות הכנס. זה בגלל שחשוב לנו שכל המשתתפים, המרצים, נותני החסות, העובדים והמתנדבים בכנס UXI Live, יהנו מחוויית כנס מצויינת ויקיימו את קוד ההתנהגות המקובל, כלפי כל אחד אחר שהם פוגשים בכנס.

בכל בעיה תוכלו לפנות לאדוה שרס בדלפק הרישום של הכנס. ניתן גם ליצור קשר טלפוני,
03-571-8020 שלוחה 2

נותני החסות הנפלאים שלנו
הצטרף כנותן חסות
We Our Sponsors
Become a sponsor
חסות פלטינום
Platinum Sponsor
מציגים בדוכן
Presentation Spaces
חסות כסף
Silver Sponsor
חסות מדיה
Media Sponsor
חסות נוספת
Additional Sponsor